Tag: Tips

Created with Sketch.

Tips Minum Air Dalam Pantang Elak Perut Buncit

Anda mahukan Tips Minum Air Dalam Pantang supaya dapat Elak Perut Buncit? Cerita tentang pengambilan air ketika berpantang, saya teringatkan kisah seorang kawan. Beliau bertanyakan saya ada tips minum air masa pantang sebab Mak beliau yang tolong pakaikan barut sepanjang tempoh itu. Jadinya Si Mak ni tadi boleh perasan la kenapa perut anaknya macam tak…
Read more

3 Langkah Bayi Tidur Lena Waktu Malam Agar Ibu Tidak Bermata Panda

Tidur yang lena dan cukup sangat penting bagi manja dari 0 hingga 3 tahun. Ini kerana si manja yang tidur lena akan lebih sihat dan gembira. Anda akan perhatikan bahawa bayi ceria, kurang meragam,  dan tidak akan menangis tanpa sebab. Dan seperti bayi saya, Ainur akan nampak lebih cergas dan aktif bermain bersama abang-abangnya. Berikut…
Read more

5 Tips Pemakanan Ibu Hamil Perlu Tahu Agar Pertumbuhan Bayi Tidak Terbantut

Bila disahkan hamil, sebagai seorang Ibu anda perlu menanamkan rasa tanggungjawab untuk memberikan yang terbaik terhadap kandungan anda. Ini kerana ia merupakan amanah yang diberikan oleh Allah untuk anda tunaikan walaupun bayi itu belum dilahirkan. Pernah anda dengar apa yang kita makan membentuk ‘daging’ pada tubuh kita? Lebih kurang begitulah bunyinya. Betapa ia nak menunjukkan…
Read more

Tips Mencegah Kanser Payudara Wanita Umur 20an-30an Sebelum Terlewat

Ramai wanita tidak menyedari risiko mendapat kanser payudara boleh di kurangkan bermula dengan rutin harian yang sangat mudah. Gadis atau wanita yang mempunyai sejarah keluarga  yang menghidap kanser juga harus lebih berwaspada.  Digalakkan anda mendapatkan nasihat doktor untuk memahami dengan lebih mendalam risiko yang di hadapi. Paling utama anda boleh mengamalkan langkah pencegahan awal. Berikut…
Read more

Cara Rawat Selesema Menggunakan Bahan Semulajadi Tanpa Ubat

Saat selesema melanda memang merimaskan. Bukan sahaja pada diri sendiri, orang sekeliling pun rasa tak selesa nak berada berhampiran dengan kita. Iya lah, risau berjangkit pulak kan. Kadang-kadang tu kerap sangat selsema datang menjengah, rasa macam dah tak berapa lalu nak telan ubat. Dah la mengantuk pula tu. Susahnya nak buat kerja. Nah saya kongsikan…
Read more

5 Menu Mengembalikan Berat Badan Ideal Setelah Terlajak Makan

Setelah mula mengamalkan diet sihat dan berupaya menurunkan beberapa kilo berat badan, kadangkala ada masanya kita tersasar daripada sasaran. Contohnya di musim perayaan beginilah kan. Jangan bimbang. Anda boleh mulakan semula makan secara sihat dan seimbang sebanyak 90 peratus dan tinggalkan 10%  untuk jamuan makan sebagai ‘cheat day’. Di sini ada 5 Menu Mengembalikan Berat…
Read more

5 Tips Kawal Kewangan Tinggi Agar Tak Bankrup

Umum maklum dengan kenaikan harga barang dan bebanan cukai yang kita perlu tanggung sejak akhir-akhir ini. Walaupun katanya kita tidak akan rasa terbeban, tetapi hakikatnya memang sedikit sebanyak terasa tentangnya bukan. Saya kongsikan 5 Tips Kawal Kewangan Tinggi Agar Tak Bankrup yang saya baca di Utusan Malaysia bertarikh 8 November 2014. Semoga ia dapat membantu…
Read more

Cara Mengatasi Rambut Berbau Wanita Bertudung Agar Orang Sebelah Tak Tutup Hidung

Masalah rambut berbau bagi wanita bertudung agak biasa. Kadang-kadang sebab rambut tak sempat kering betul terutama bila kena basahkan pada waktu pagi akibat mandi wajib (tett! orang dah kahwin je faham Hihi). Selain dari tu cuaca di Malaysia yang panas dan lembap ni pun buat kulit kepala cepat berminyak dan berpeluh. Biar lama-lama dalam tudung…
Read more

3 Tips Hadapi Kehidupan Yang Padat Dan Sibuk Agar Kurang Tertekan

Assalamualaikum Pernah tak rasa, banyak sangat kerja, tak tahu nak buat mana satu. Ada masa rasa nak minta tangan macam sotong (padahal dah sempurna dah Allah bagi tu, kang bagi lebih banyak pulak cincin emas kena beli, hahaha). Pegang satu tak kena, pegang yang itu tak kena, pegang yang ini tak kena. Last, pening nak…
Read more

Tips Cantik: Cara Memilih Maskara Yang Bagus

Dah lama rasanya tak bermekap bagai. Sejak lahir anak masa tahun 2010 kot. Sebelum tu rajin jugak la berlama-lama depan cermin. Konon fefeling macam Che Ta cantik dengan bulu mata lentik. Kuat betul aura Che Ta dalam bab bulu mata ni ye. Entah kenapa hari ni teringat tentang mekap. Maskara pulak tu. Mungkin sebab itu…
Read more

1
×
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..