Elak Mudah Jatuh Sakit Jimat Perbelanjaan Bulanan Bos Pun Sayang

Created with Sketch.

Elak Mudah Jatuh Sakit Jimat Perbelanjaan Bulanan Bos Pun Sayang

Anda Kerap Sangat Jatuh Sakit Sampai Orang Lain Bosan Dengar? 
Bos di ofis dah mula tegur sebab anda kerap sangat ambil cuti sakit. Kadang-kadang bergilir-gilir dengan anak-anak sakitnya. Terpaksa pulak ambil cuti tanpa gaji, sebab cuti tahunan dah habis.
Sebenarnya selain faktor cuaca, terdapat juga faktor lain yang boleh menyumbang kepada kesihatan tubuh kita. 
Perkara yang boleh anda lakukan adalah dengan menguatkan sistem pertahanan tubuh agar ia dapat melawan serangan patogen yang mengakibatkan jangkitan penyakit. 
Nutrien dalam makanan yang membantu meningkatkan sistem pertahanan badan:

  • Makanan kaya dengan Vitamin C – buah-buahan sitrus dan brokoli
  • Makanan kaya dengan Vitamin E – kekacang dan bijirin
  • Bawang putih
  • Makanan kaya dengan zink – kekacang, tiram, ketam, daging lembu
  • Makanan yang mengandungi bioflavonoid – buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Makanan kaya karotena – lobak dan keladi
Tapi macam susah nak pastikan kita makan semua dan cukup kuantitinya setiap hari kan?
Jadi saya top-up dengan pengambilan suplemen jugak. Mudah dapat dan senang di telan.

1. Vitamin C

Mampu nak beli dan telan 7 bj oren setiap hari bagi memenuhi keperluan 500mg Vitamin C setiap hari?
Saya ambil tambahan Vitamin C Sustained-Released ni. 1 biji 500mg dos vitamin C nya. Kira cukup memenuhi keperluan nutrisi harian saya. Sebotol ni ada 180 biji RM 92.50 sahaja. Sehari bajet dalam 50 sen sahaja tau. Kalau beli 7 biji oren sehari dah berapa?

2. Garlic Complex

Sebotol ada 60 biji. Saya suka sebab saya tak lalu nak makan bawang putih mentah tu. 
Yang bestnya bila amalkan garlic ni baunya tak kuat sangat dan boleh buang angin dalam badan jugak. Memang ringan sangat rasa badan tau bila toksin keluar. 

3. Nutriferon

Saya amalkan setiap minggu adalah Nutriferon ni. Ia membantu meningkatkan imuniti badan dengan merangsang penghasilan interferon semulajadi dalam badan untuk menentang jangkitan.
Ia terhasil dari kajian 40 tahun pakar imuniti di Jepun dari sumber tumbuhan. Sekotak Nutriferon mengandungi 30 sachet.
Memang mudah di bawa ke mana sahaja terutama ketika travel dan pulang ke kampung. Selalunya bila sistem imun kita kuat, InsyaAllah penyakit pun jarang datang bertandang.
Set Tingkatkan Sistem Imun
Jika anda atau ahli keluarga anda kerap jatuh sakit dan banyak memperutukkan bajet dengan rawatan di hospital serta membeli ubat-ubatan tetapi masih sama je tahap kesihatannya, mungkin anda perlukan sedikit ikhtiar untuk meningkatkan sistem imuniti badan anda dahulu. 
Bak kata pepatah mencegah lebih baik dari mengubat. Hubungi saya segera untuk mendapatkan Set Tingkatkan Sistem Imun di atas ya.
Your Trusted SID 

ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar Pos: Seluruh Malaysia

~Happy to share, pleasure to help~

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..
Powered by