Category: Kesihatan

Created with Sketch.
tinnitus cepat sembuh

Telinga Berdesing atau Berdengung? Ini Tips Paling Berkesan Untuk Anda!

Apa yang anda akan rasa jika telinga berdengung atau berdesing sepanjang masa, bunyi letup-letup, bunyi macam loceng dan macam-macam bunyi lagi? Semuanya di dalam kepala anda. Dan yang paling teruk, ia tak berhenti siang dan malam! Inilah yang dinamakan tinnitus dan inilah yang saya hadapi semenjak 3 minggu yang lalu. Apa Itu Tinnitus? Secara mudah,…
Read more

set-buang-angin-dalam-badan

Angin Dalam Badan, Atasi Dengan Lebih Berkesan Tanpa Ubat

“Encik, mana satu ubat untuk masalah angin dalam badan dan sakit perut ya?” soal Pakcik di kaunter pendispensan farmasi baru-baru ini. Berkerut-kerut mukanya seolah-olah menahan derita yang amat sangat. “Pakcik Hassan kan? Doktor ada bagi satu jenis ubat je. Ubat minum Sirap MMT hari ni” ujar Danial sambil menunjukkan botol ubat cecair putih kepadanya. “Ubat…
Read more

kebaikan-merokok

Kebaikan Merokok Dari Sudut Kesihatan: Betul ke Wujud?

Tahukah anda sebenarnya kebaikan merokok sebenarnya wujud dari segi kesihatan? Dan ini terbukti dengan kajian tau. 5 Kebaikan Merokok Yang Terbukti Dari Sudut Kesihatan. Kebaikan Merokok #1: Perokok mempunyai risiko lebih rendah untuk menjalani pembedahan Total Knee-Replacement Hebat kan? Satu kajian oleh University of Adelaide di Australia yang telah disiarkan dalam Isu Julai bagi Jurnal…
Read more

cara daftar kelahiran anak

Cara Mendaftar Kelahiran Anak Panduan Penting Untuk Si Ayah

Bagi para suami, selain hal-hal berpantang isteri dan bayi anda, apa yang anda perlu tahu adalah Cara Mendaftar Kelahiran Anak. Setelah anak di lahirkan, si Ayah sepatutnya mengambil peranan untuk mendaftarkan kelahiran anak di mana-mana Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang berhampiran dengan kediaman. Dua orang anak saya mendaftar di JPN Putrajaya kerana ketika itu kami…
Read more

Buasir Ketika Berpantang:Ketahui Cara Cepat Kecutkan Buasir

Bila dengar perkataan buasir memang ngilu sangat. Teringat kisah pertama kali terkena buasir adalah sebelum mengandung. Bermula dari sembelit yang berpanjang sehingga akhirnya membengkak dan terkeluar.¬†Paling ngeri adalah Buasir Ketika Berpantang. Memang menderita! Alhamdulillah bila masuk kelahiran anak ketiga saya dah pandai sikit handle masalah buasir ni. Anda juga mengalami masalah Buasir Ketika Berpantang? Ketahui…
Read more

kecutkan buasir

Kecutkan Buasir: Bongkar Rahsia Pakcik Penghidap Buasir Tahap 3

Semuanya tak kena bila kena buasir kan? Orang yang dah pernah kena sahaja tahu betapa azab bila terkena buasir. Saya pernah jugak kena lepas bersalin. Alhamdulillah, berjaya kecutkan buasir yang terkeluar dengan cepat. Membuang pun dah tak takut lagi sekarang ini. Fakta Pantas Tentang Buasir Buasir berlaku apabila saluran darah mengelilingi dubur menjadi bengkak atau…
Read more

tanda-tanda minor stroke

Parents Tiba-tiba Tiada Respon?Itu Sebenarnya Tanda-tanda Minor Stroke

Pernah alami minor sroke atau serangan angin ahmar minor? Jika anda masih hidup, anda wajib bersyukur kerana Tuhan masih panjangkan usia anda. tapi tahukah anda ada tanda-tanda minor stroke yang sering tak diambil peduli? Statistik Stroke atau Angin Ahmar di Malaysia Stroke atau angin ahmar adalah penyebab utama kematian di Malaysia bagi 10 tahun berturut-turut…
Read more

tanda-tanda minor stroke

Cepat Pulih Dari Stroke, 6 Tips Yang Buat Ramai Terkejut

Strok atau angin ahmar adalah satu serangan yang sangat kita ketahui. Tapi bagi yang mengalaminya, pastinya kita mahu cepat pulih dari stroke. Tapi adakah ada Tips Cepat Pulih Dari Stroke yang boleh diamalkan? Rawatan Stroke Yang Terbaik? Jawapannya mudah, anda mempunyai peluang yang lebih cerah untuk pulih dengan cepat dari stroke jika anda mendapat rawatan…
Read more

paru-paru berair cepat sembuh

Paru-paru Berair Cepat Sembuh Sampai Doktor Pun Terkejut

Batuk berkahak, demam berpanjangan dan sesak nafas. Bagi yang menghidap paru-paru berair, pastinya kita tak mahu laluinya lagi. Pastinya kita mahu paru-paru berair cepat sembuh. Betul tak? Bagaimana Paru-paru Kita Berfungsi? Bayangkan paru-paru anda seperti belon. Apabila ia mengembang (tarik nafas) , belon (paru-paru) akan dipenuhi udara. Apabila mengecut (hembus nafas),¬† udara di dalam belon…
Read more

Turunkan Asid Urik Supaya Tak Perlu Cucuk Lagi Bila Gout Menyerang

Bila cakap pasal gout, pastinya perkataan asid urik akan timbul dalam kepala. jadi bagaimanakah cara paling efektif untuk turunkan asid urik di dalam badan? Bagaimana Asid Urik Terhasil? Secara mudahnya,purine yang berasal dari pemakanan (hasil laut, organ dalaman dan sebagainya), akan dipecahkan menjadi molekul yang lebih kecil iaitu asid urik dan 70% daripadanya dikeluarkan dari…
Read more

1
×
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..