Cara Mengatasi Sunburn Pada Wajah Dan Kulit Secara Semulajadi

Created with Sketch.

Cara Mengatasi Sunburn Pada Wajah Dan Kulit Secara Semulajadi

Masa musim panas macam ni, seboleh-bolehnya nak duduk di dalam rumah je. Malah, Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia telah menasihatkan orang ramai untuk mengehadkan aktiviti luar bagi mengurangkan risiko strok haba. Tapi mustahil la,kan? Banyak yang perlu diselesaikan. Tapi jika terpaksa, adakah ada Cara Mengatasi Sunburn Pada Wajah dan Kulit Secara Semuljadi?
cara mengatasi sunburn pada wajah dan kulit

Perlukah Kita Risau Dengan Cuaca Panas Ini?

Menurut Profesor Klimatologi dan Oseanografi di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Fredolin Tangang, fenomena cuaca panas kering yang dianggarkan melebihi 33 darjah celsius, telah mula melanda ibu kota dan Semenanjung sejak Selasa lalu. Ini menyebabkan kawasan Semenanjung menjadi kurang berawan yang berfungsi untuk sebagai penapis UV semulajadi Bumi. 
Tanpa ‘penapis’ ini, kulit manusia terdedah kepada radiasi pancaran matahari dan ini semestinya meningkatkan risiko perlbagai masalh kulit. Sunburn merupakan masalah pertama yang akan berlaku.

Tips Atasi Kulit Sunburn Dengan Berkesan
  1. Amalkan 5 Cara Menghilangkan Sunburn Secara Semulajadi yang terbukti berkesan
  2. Gunakan produk kulit yang terbukti berkesan dalam membantu masalah kulit seperti Nutriwhite Shaklee
  3. Mengamalkan suplemen seperti Vivix Shaklee yang membantu memulihkan fungsi sel kulit dari dalam
Bagaimana NutriWhite Bertindak ke Atas Kulit?

masalah kulit pulih cepat
“Kecantikan Sempurna Diperolehi Daripada Alam Semulajadi, Disempurnakan Dengan Sains”
Moto di atas amat tepat sekali dengan rangkaian produk NutriWhite ini dimana ia dibangunkan oleh pakar-pakar penjagaan kulit dan saintis dari Jepun dan Amerika dari sumber nutrient semulajadi dan dizahirkan dalam bentuk produk yang bermutu tinggi.
NutriWhite bertindak dengan 5 cara iaitu:
  • Menghalang – Melindungi kulit secara aktif dari kerosakan akibat terdedah kepada sinaran matahari dan UV.
  • Mengurangkan – Mengurangkan penghasilan melanin yang menyebabkan kulit gelap dan kusam. Kulit akan kelihtan lebih cerah dan berseri. penggunaan yang berterusan menjadikan kulit anda kekal dengan tona yang sempurna.
  • Menyekat – Pigmentasi disekat dari muncul di lapisan atas kulit sekaligus menghalang kulit dari bertompok.
  • Mencerah – Menjadikan kulit lebih cerah dan tona kulit sekata.
  • Memperbaharui – Menanggalkan sel-sel kulit mati yang menyebabkan liang kulit tersumbat sekaligus menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.
Testimoni Nutriwhite

“Salam riza,Pagi-pagi ni nak share cerita positif laSeminggu sunburn hilangAku tak pakai apa-apa kecuali pencuci muka yang beli hari tu. Muka aku burn teruk masa pergi LIMA hari tu sampai pedih-pedih.Biasa kalau burn, ambil masa berbulan nk back to normalHari ni dalam keta dok betulkan tudung, tetiba perasan muka dah ok. Garis hitam bekas tudung pun dah takde.”

kulit mengelupas pulih cepat
Tu baru satu. Ada pelbagai lagi testimoni positif daripada penggunaan produk Nutriwhite yang dibuat daripada bahan semulajadi, tanpa bahan kimia terlarang dan sangat sesuai untuk wanita Asia.

blackheads whiteheads makin pudar



Inginkan Kesan Kulit Yang Lebih Cantik Dan Lebih Cepat?

Jangan risau, kami tak akan cadangkan penggunaan kimia terlarang tu. Anda dah cuba Set Nutriwhite yang membantu menyihat dan mencantikkan kulit dari luar? Jom kita sama-sama pulihkan tubuh dari dalam. Bagaimana?

Jadi Bagaimana Resveratrol di dalam Vivix Boleh Membantu?

1. Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Penghasilan Tenaga
Mitokondria merupakan kilang penghasilan tenaga bagi sel. Apbila sel merosot akibat pelbagai faktor luaran, keupayaan sel untuk menghasilkan akan turut menurun. Vivix membantu menggalakan proses biogenesis bagi memastikan penghasilan tenaga sentiasa mencukupi  di paras optimum.
2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan

Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada struktur kulit akan dapat dihentikan.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE

Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan akan dapat diperlahankan.

4. Melindungi sel dari kerosakan DNA
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas dengan efektif.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009. 

**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini adalah kunci kepada proses pemulihan kulit anda untuk menjadi lebih cantik menawan.

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol  yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!

polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol
Haa, jangan tak percaya. Artis pun usaha untuk dapatkan kulit yang sihat dari dalam. Dan mereka cukup yakin dengan keberkesanan Vivix Shaklee yang terbukti secara saintifik dan diperbuat daripada ramuan-ramuan semulajadi. 
testimoni Vivix  artis
tips kuit cantik
Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

Cara 3 :
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi semua produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!!
TAWARAN HEBAT!

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

868991


Disclaimer :

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
1
×
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..