Cara Mengatasi Rambut Berbau Wanita Bertudung Agar Orang Sebelah Tak Tutup Hidung

Created with Sketch.

Cara Mengatasi Rambut Berbau Wanita Bertudung Agar Orang Sebelah Tak Tutup Hidung

Masalah rambut berbau bagi wanita bertudung agak biasa. Kadang-kadang sebab rambut tak sempat kering betul terutama bila kena basahkan pada waktu pagi akibat mandi wajib (tett! orang dah kahwin je faham Hihi).
Selain dari tu cuaca di Malaysia yang panas dan lembap ni pun buat kulit kepala cepat berminyak dan berpeluh. Biar lama-lama dalam tudung boleh menimbulkan rasa tak selesa kan?
Jadi saya nak kongsikan Cara Mengatasi Rambut Berbau Wanita Bertudung Agar orang Sebelah Tak Tutup Hidung bila dekat dengan kita. Tips ni boleh juga di praktikkan oleh anda yang tidak bertudung ataupun kaum lelaki juga.

Syampu Prosante
Kredit gambar Google

Tip #1 – Guna Air Sejuk

Sebaik-baiknya gunakan air sejuk untuk mencuci rambut dan bukannya air panas. 
Air sejuk sangat berkesan untuk memberikan kesegaran kepada kulit kepala.

Tip #2 – Pilih Tuala

Tuala yang kita gunakan untuk mengeringkan rambut amat penting. 
Pilih tuala yang lembut untuk bahagian kepala.
Lap rambut bermula dari bahagian atas sehingga bahagian bawah dan ulangi langkah ini beberapa kali sehingga rambut kering.
Seeloknya asingkan tuala untuk mengelap rambut dan mengelap badan ya!

Tip #3 – Cuci Rambut

Ramai yang beranggapan mencuci rambut sekerap mungkin boleh merosakkan rambut. Sebaik-baiknya cuci rambut setiap selang sehari.
Sebenarnya mencuci rambut dapat membersih dan membuang segala kotoran yang melekat pada kulit kepala dan rambut.
Jika anda perlukan untuk mencuci rambut hampir setiap hari, amat penting untuk anda pilih syampu yang berasaskan bahan asli dan kurang penggunaan bahan kimia. 
Sebabnya jika anda menggunakan syampu yang tingi bahan kimia setiap hari, ia akan mengakibatkan masalah lain pula seperti keguguran rambut. Jika tidak dikawal ia akan menjadi serius.
Ini yang terjadi kepada Kak Maria ni. Beliau menghadapi masalah rambut gugur yang kronik sampai malu tengok rambut gugur bila suami usap-usap rambut. Tapi alhamdulillah beliau berjaya mengatasinya. Apa ya cara yang di gunakan?
Jom bongkar kisah beliau melalui video ini.


Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini… from iReach HD on Vimeo.

Jadi jangan biarkan rambut anda terus berbau dan kerap gugur. Kang tak pasal-pasal botak pulak kepala tu. Wanita dan botak sangat tak sesuai ok. 
Takkan nak biar suami kita usap kulit kepala yang licin tu pulak kan? Macam tak berapa nak romantik je rasa. Cepat-cepat hubungi saya untuk order set lengkap macam Kak Maria dah cuba tu. Saya tunggu anda dengan hati terbuka.
Your Trusted SID
 

 
ID 868991

Riza Afzan Asri

SMS/Whatsapp 012-4637064 

Email: rizaafzan@gmail.com

COD: Taiping dan kawasan sekitar
Pos: Seluruh Malaysia
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
×
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..