Atok Saya Yang Hisap Rokok Pun Sihat je. Kenapa Saya Nak Berhenti?. Jawapan Ini Pasti Buat Si Perokok Terdiam

Created with Sketch.

Atok Saya Yang Hisap Rokok Pun Sihat je. Kenapa Saya Nak Berhenti?. Jawapan Ini Pasti Buat Si Perokok Terdiam

“Encik, kenapa saya perlu berhenti merokok? Atok saya yang dah 80 tahun pun sihat walafiat walaupun hari-hari hisap rokok Dunhill tau. Doktor pun terkejut bila dia cakap dia masih merokok. Ujian darah semua OK”

Cuba tanya balik soalan-soalan ini kepada perokok itu semula.

Soalan 1 : Atok awak buat kerja apa hari-hari?
Soalan 2 : Atok awak berkebun tak setiap hari?
Soalan 3 : Atok awak makan makanan apa hari-hari?
Soalan 4 : Atok awak ada makan fastfood macam McDonald, KFC etc?
Soalan 5 : Atok awak kalau ke mana-mana, dia jalan kaki/berbasikal atau naik motor/kereta?

Jika awak buat semua perkara yang sama seperti Atok awak, sila teruskan dengan merokok. Jika tak, jangan sekali-kali nak bandingkan diri awak dengan Atok awak tu.

Tapi saya tahu, simptom gian dan kesan sampingan adalah perkara yang masih menghantui anda kan? Tapi jangan risau, anda boleh melakukannya dengan
Adakah Resveratrol Boleh Membantu?
1. Menjadikan Sel Lebih Efisien Dalam Biogenesis Mitokondria
Mitokondria adalah kilang tenaga bagi sel. Dalam keadaan stress terutamanya semasa merokok, keupayaan mitokondria untuk menghasilkan tenaga bagi menjalankan proses-proses hidup menurun dan akhirnya mengakibatkan kematian struktur penting ini.
Resveratrol membantu mengembalikan persekitaran yang sesuai bagi sel dan membantu proses penghasilan mitokondria, menjadikan sel berkeupayaan menghasilkan tenaga untuk proses hidup. 
2. Memperlahankan Proses Inflamasi/Keradangan 
Resveratrol, anthocyanin daripada ekstrak Elderberry dan polifenol-polifenol lain di dalam Vivix bertindak sebagai antioksidan yang efektif dalam menghalang pembentukan radikal-radikal bebas. 

Radikal bebas akibat merokok adalah punca utama berlakunya kerosakan sel melalui proses inflamasi dan apabila proses ini dapat diperlahankan, kerosakan yang lebih teruk pada pada organ-organ akan dapat dihentikan. 
3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE 
Merokok telah terbukti mengakibtakn pelbagai kerosakan kronik pada sistem organ tubuh manusia. Dengan membantu melambatkan penghasilan protein AGE yang terhasil akibat kerosakan sel, pelbagai turutan proses yang membawa kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik. 
4. Melindungi sel dari kerosakan DNA 
Sebarang penghasilan sel adalah berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada DNA. Jika DNA rosak, sel-sel yang terhasil adalah tidak sihat dan tidak dapat menjalankan tugas yang sepatutnya ia lakukan dengan efektif. 
Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA dan memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009. 
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.
Apabila DNA berjaya dilindungi daripada rosak, kerosakan yang lebih teruk akan dapat dielakkan dan proses penghasilan sel-sel baru yang sihat akan berjalan dengan lebih lancar. Ini akan membantu proses baik pulih sistem pernafasan serta organ-organ yang rosak akibat kesan rokok. InsyaAllah, sebarang simptom akibat berhenti merokok akan berkurangan dan anda akan jadi lebih sihat.
Mengapa Vivix? 
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu dalam memastikan paras gula dalam darah dalam lingkungan normal. 
Namun, Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas yang mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya! Ini bermakna Vivix mampu memberi kesan 13 kali lebih baik untuk membantu anda berhenti merokok.

polifenol di dalam Vivix meningkatkan keberkesanan resveratrol

Testimoni

Disclaimer : Kesan mungkin berbeza bagi setiap pengguna. Harus diingat, Vivix bertindak sebagai makanan tambahan, bukan ubat. Pengambilan ubat untuk rawatan harus diteruskan dan tidak boleh dihentikan tanpa nasihat doktor

berhenti merokok tanpa kesan sampingan
berhenti merokok tanpa kesan sampingan
berhenti merokok tanpa kesan sampingan
Berminat Dapatkan Vivix Shaklee Sekarang?

Cara 1: 
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Vivix Energy For Life Set
Energy For Life Set (2 bottles of Vivix)
Cara 2:
Sekarang ni,kami di MYHealhVenture nak buat offer Cara Berhenti Merokok Mudah Dengan Bimbingan Pakar Agar Hidup Lebih Kaya kepada pelanggan kami yang membeli Vivix dengan niat untuk menghentikan tabiat yang sememangnya HARAM, MEMBAZIR & MEMUDARATKAN. 
Kami akan provide sekali 1-to-1 coaching & kaunseling secara PERCUMA sehingga anda BERHENTI MEROKOK.
Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang
Cara 3:
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda 🙂

Shaklee Distributor & Bussiness Leader

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..
Powered by