Atasi Alahan Mengandung Kembung Loya dan Muntah bagi Wanita Bekerjaya Supaya Tak Lembik Sepanjang Masa

Created with Sketch.

Atasi Alahan Mengandung Kembung Loya dan Muntah bagi Wanita Bekerjaya Supaya Tak Lembik Sepanjang Masa

“Uwekkkkk”
Tiba-tiba babak Aisy loya dan muntah apabila terbau masakan Nenek Haris dalam Drama Titian Cinta dipaparkan di televisyen. Kesian kan? Hanya Mak-mak yang tahu macam mana letihnya bila ia terjadi.
alahan mengandung kembung loya muntah
Pantang tersilap bau, tersilap makan, terlambat makan dan bermacam-macam “ter” lagi la, mesti ibu-ibu mengandung akan mengalami episod yang sama seperti yang dilalui Aisy. Isk, letihnya bila ingat-ingat balik.
Mujur masa tu, ada macam-macam Petua Hilangkan Alahan Mengandung Kembung, Loya Dan Muntah Cara Tradisional Dan Moden yang boleh diamalkan. Kalau tak, mau lembik dibuat akibat penangan loya dan muntah ni.
Soalan Lazim 1 : Kenapa Alahan Mengandung Ini Terjadi?
Jawapan : Rezeki masing-masing. Bukan semua wanita mengandung akan alami kes macam ni. Ada yang hanya berlaku semasa Trimester 1 dan hilang apabila masuk Trimester ke-2. Ada pula hanya berlaku semasa Trimester ke-2 sahaja. Dan ada pula yang Allah sangat sayangkannya, Allah uji dengan loya dan muntah sepanjang tempoh mengandung.
Dari Sudut Perubatan Moden
Punca berlakunya tidak jelas. Namun kita harus akui, mengandung merupakan satu tempoh di mana berlakunya “haywire” dalam semua sistem tubuh seorang wanita. Masalah ini dipercayai ada kaitan dengan perubahan hormon dan kekurangan sesetengah nutrien dalam badan.
Hal ini lazimnya berlaku antara minggu ke 6 hinga ke 14 di trimester pertama apabila pembentukan organ bayi sedang berlaku dengan rancak di dalam kandungan. Ketika inilah keperluan nutrien meningkat serta paras hormon berubah bagi menyesuaikan tubuh dengan proses ini.
Dari Sudut Perubatan Tradisional
Sebenarnya, penerangan dari sudut tradisional tidak jauh berbeza. Loya dan muntah kerap berlaku apabila Deria rangsang menjadi tidak seimbang.
Deria rangsang ialah istilah yang di gunakan dalam perubatan tradisional yang merujuk kepada hormon dan sistem endokrin.
Apabila deria ini tidak seimbang dan mengakibatkan lebihan asid di dalam perut, ini akan mendorong ibu hamil jadi pedih hulu hati.
Kesannya ibu hamil hilang selera makan, menyebabkan angin berasid berkumpul dan mengakibatkan kembung. Jika berlanjutan, tidak mustahil akan merasa loya dan muntah.
Soalan Lazim 2 : Apakah Rawatan atau Petua Tradisional Dan Moden Yang Berkesan Untuk Kembung Loya Dan Muntah
Jawapan: Ibu-ibu yang mengalami disyorkan untuk mencuba petua-petua di bawah bagi merawat kembung loya muntah 
1. Seboleh-bolehnya perlu mengelak atau mengurangkan pengambilan makanan jenis berminyak atau bertumis, pedas, berempah atau hanyir.
2. Boleh mencuba air rebusan halia yang suam panas.
Resepi Air Halia
a) Bahan
10-12 cm halia muda
2 helai daun pandan
Sedikit gula melaka atau gula kabung
b) Cara Menyediakan
Rebus halia muda yang di potong nipis sebanyak 20 keping
Masukkan daun pandan dan gula melaka/gula kabung sebagai pemanis.
3. Makanlah nasi yang lembut, dengan kuah yang direbus seperti singgang, kicap berserai atau salad bersos daun pudina. Jenis makanan seumpama ini berupaya membantu mengurangkan rasa loya di samping menjauhi gastrik. Ketahui cara Bebas Sakit Gastrik Dengan Berkesan ketika hamil tanpa bergantung pada ubatan.
4. Makan jeruk halia muda bagi melawaskan pembuangan angin. Boleh juga amalkan buah-buahan segar seperti epal muda yang semestinya bebas bahan pengawet untuk menghilangkan loya.
5. Bagi wanita bekerjaya yang mengandung, takkan nak usung periuk, dapur, halia bagai nak ke tempat kerja?
Pastu mesti dah tak larat nak beli stok halia kalau setiap hari nak kena
masak.
Kalau dah sakit, sudah semestinya kita cari benda yang boleh melegakan dengan cepat bukan? Dan paling penting, mudah dan tak renyah untuk di sediakan. Betul tak?
Alhamdulillah, dalam kelam kabut nak menguruskan anak-anak dan pada masa yang sama menghidap loya dan muntah, saya dipertemukan dengan Peppermint-Ginger Plus. Ia adalah satu produk keluaran Shaklee yang sangat praktikal untuk di bawa ke mana-mana dan sedia di makan dari botol. Tak perlu masak-masak lagi dah.
loya kembung muntah semasa mengandung
Jadinya saya cuba Peppermint-Ginger Plus. Ia adalah satu produk keluaran Shaklee yang sangat praktikal untuk di bawa ke mana-mana dan sedia di makan dari botol. Tak perlu masak-masak lagi dah.

Dan ramai juga rupanya yang senasib dan akhirnya berjaya selesaikan masalah ini seperti saya dengan Peppermint-Ginger Plus ni.

Testimoni 1
peppermint loya muntah
My customer ni preggy, ada masalah morning sickness, loya/muntah dari pagi sampai malam katanya. 

Saya terus suggest dia ambik Peppermint-Ginger Shaklee. Alhamdulillah barang sampai kat tangan dia 6 Februari 2013, saya follow up dia 9 Februari 2013 untuk tau perkembangan.

Ini la dia reply PM saya, “Waalaikumsalam, dah try. Ok sangat. Aku makan masa time rasa tak selesa kat mulut. Pastu lega sebab keluar angin”.

Happy dapat tolong orang lain.
Testimoni 2

 peppermint angin sakit pinggang
“Nak share, Peppermint ginger plus sebelum ni saya sakit pinggang bila duduk nak bangun sakit sangat pinggang. Saya suspek ada angin, kawan-kawan syorkan pergi berurut. Dalam 3 minggu jugaklah sakit pinggang ni.

Semalam saya order peppermint ginger plus. Baru tadi dapat lepas lunch tadi saya telan terus 3 biji. Memang lepas makan tu rasa nyaman sekali rasa pudina. Alhamdulillah sakit pinggang saya ni dah berkurangan dan mula sendawa angin.

Tak rugilah saya beli Peppermint ginger plus. Syukur sangat. Kalau tak beradoi-adoi bila nak bangun”.
Testimoni 3
peppermint mabuk berjalan
“Kisah MIL saya yang tak mabuk perjalanan dengan Peppermint ginger plus. Sebelum bertolak ke Cameron Highland saya bagi Peppermint ginger plus agar tak pening dan muntah.

Alhamdulillah tak sangka perjalanan ke Cameron yang mengambil masa perjalan 3 jam setengah. MIL tak pening dan muntah langsung. Dengan izin Allah jua.

MIL siap cakap lagi best makan pil yang saya bagi tu. Berangin je badan tapi tak rasa nak muntah. Sendawa secara perlahan-lahan, bukan mendadak katanya. Biasa angin keluar mendadak, tu yang rasa nak muntah.

Tambah lagi pil Peppermint ginger tu sedap je baunya. Melegakan pernafasan ketika dalam perjalanan”. 
Testimoni 4
peppermint alahan
“Hari ni saya sentiasa buat sujud syukur. Sis tau tak, saya ni alahan teruk, 2 minggu tak bangun dari katil. Biasa masak je muntah.

Saya ni memang keje tukang masak, memang kena masak je. Tuhan je tahu betapa gelap dunia time alah. Minyak angin dah 2 botol habis.

Tapi kan semalam saya makan Shaklee Peppermint ginger tu. Sis suruh makan sebiji, saya makan dua biji. Pagi tadi bangun Ya Allah takde sakit perut dah, elok je.

Takkan sehari je hilang alahan tu. Alhamdulillah tq sangat. Sebab baca blog sis la saya dapat penawar. Husband happy je”. 
Saya dah kongsikan pelbagai petua dan kelebihan yang anda bakal dapat jika memilih peppermint-ginger plus. Saya amat faham macam mana perasaannya bila kita sangat tak selesa dengan rasa kembung, loya dan muntah tu.
Kalau boleh nak baring dan rehat je. Nak pergi dapur pun tak lalu. Lagi pulak nak bau macam-macam yang ada di dapur tu kan?
Jadi cepat-cepatlah hubungi saya dan dapatkan sebotol peppermint-ginger anda sekarang. Ia sangat praktikal dan terbukti berkesan. Jangan biarkan alahan itu mengganggu aktiviti harian anda kerana banyak lagi yang menuntut lebih perhatian contohnya suami dan anak-anak.
Cara 1 :
Dapatkan Peppermint-Ginger Plus anda dengan klik pada ikon Peppermint-Ginger Plus di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
 Peppermint-Ginger Plus
Peppermint Ginger Plus (90 tablet)
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!
Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Peppermint-Ginger Plus dengan harga yang terbaik tau 🙂
Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda 🙂
Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
×
WhatsApp Kami untuk maklumat lanjut. Kami sedia membantu anda..